CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »


"Setiap Lebaran Selalu Menyaksikan Cerita Menarik Dan Unik ,Untuk Hati Yang Mahu Menerima Kebenaran"

Saturday, June 14, 2008

VAD 2008 . . .


VAD 2008... It's a events for Petrosains volunteers which is on that day,pengharagaan dan pengitirafan sumbangan volunteer didalam Organisasi.Petrosains Sdn Bhd,adalah anak syarikat Petronas,yang memainkan peranan memberi pendidikan kepada golongan masyarakat mengenai sains dan teknologi terutama dalam bidang penerokaan petroleum.So boleh dianggap sebagai "corporate social responsibility" terhadap masyarakat.Sorry!A little bit late,for me meng"updated" story mengenai VAD08.Thanks god!!Akhirnya Aku selesai sudah events ini dengan jayanya.

Tema "Cartoon Mania" dipilih untuk VAD(Volunteer Appreciation Day ) kali ini.Penglibatan aku untuk VAD 2008 sebagai communities yang bertanggungjawab dalam kerja-kerja "Design".So boleh dianggap,suatu tanggungjawab besar bagi aku,kerana VAD akan hidup jika konsep itu kena dengan tema.BAgi aku yang boleh dianggap masih "baru" merasakan bertuah kerana terpilih untuk menyertai sebagai Communities VAD 08 kali ini...1001 cerita yang timbul,dan aku beranggapan sebagai suatu perkara biasa dalam diri org "melayu" yang terkenal dengan sikap2 dan ragamnya.So,tak perlulah untuk aku menghuraikan.Thanks to VMU,kerana kesempatan yang diberikan,walaupun disaat2 akhir timbul "kontreversi" diantara VMU dengan aku.But,i take it as positive sebagai "politik tempat kerja" yang mungkin sedikit sebanyak adalah suatu perkara yang akan berlaku dimana2 pun.Dan sudah menjadi perkara "biasa" setiap kali events semakin hampir,tekanan pasti akan memuncak dan ketidakpuasan hati pasti akan wujud...Dalam perkara ini,kawalan emosi adalah perlu!Inilah words yang keluar from(Bro Zul)semasa menguruskan suatu event yang melibatkan artis luar!lagi complicated dan penuh procedur..!Inilah words yang aku pegang dan simpan.Walau apapun, sikap suka "tunjuk pada org" lain perlu diubah!bagi mengelakkan sikap "backup diri sendiri" kerana enggan mengaku kesalahan diri sendiri.Aku tidak point "word" aku nie pada sesiapa pun..Just untuk peringatan bagi diri aku dan orang lain.Thanks to Abg Pie,yang banyak membantu aku dalam hal ini...AKu menghargai tunjuk ajar beliau! ..yess!!lots of things yang aku belajar mengenai design basic,terutama dalam sebuah organization yang boleh dianggap sebagai besar dan berpengaruh.So the word of "quality" adalah perkara utama dalam kerja.Great experience!dan pasti apa yang aku pelajari ,pasti akan aku manfaat sebaiknya.

Sikap "kronisme"perlu dikikis,bagi menjadikan "diri" kita "adil" pada orang lain.Apapun setiap cerita yang datang kaji sumber dan kesahihanya terlebih dahulu sebelum "statement" disampaikan pada orang lain.Last but not least,"Elakkan kontreversi,Tingkatkan productivity!"..peace!

1 comments:

mohad said...

salam.. apa khabar..