CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »


"Setiap Lebaran Selalu Menyaksikan Cerita Menarik Dan Unik ,Untuk Hati Yang Mahu Menerima Kebenaran"

Wednesday, July 8, 2009

I'm not SUPERMAN



Aku bukanlah superman ,aku juga bisa nangis ,jika kekasih hatiku ,pergi meninggalkan aku ,Ayahku selalu berkata padaku,Laki2 tak boleh nangis,Harus selalu kuat,harus selalu tangguh harus bisa jadi tahan banting ,Tapi ternyata sakitnya cinta buat aku menangis...


Tertarik aku dengan lirik lagu diatas dipopularkan oleh anak Ahmad Dhani sendiri menerusi band kumpulan mereka The Lucky-Laki.Benarkah kalau namanya lucky2 tak boleh nangis??can u indicate something inside it?nobody know right? kaum adam dan hawa itu berbeza.Kadang kala kesakitan si Adam itu sukar dilahirkan dengan tangisan...tetapi kalau sesuatu yang cukup dia sayangi dan hargai "hilang" mungkin dibenak hatinya tidak bisa bendung lagi ..Most people meyakini bahawa tangisan lelaki menandakan bahawa dia lemah?For me tidak!!selagi mana manusia itu punyai perasaan selagi itu "air mata"akan lahir...dan ini juga membezakan antara namanya makhluk manusia dengan kejadian Allah yang lain.Menahan air mata bererti membiarkan pertumbuhan racun sedikit demi sedikit.Itu disebabkan kerana air mata boleh mengeluarkan unsur-unsur racun dari dalam tubuh.Dengan demikian , menahan air mata bererti membiarkan tumbuhnya racun sedikit demi sedikit.Oleh kerana itu kepekaan perasaan fitrah wanita untuk menangis lebih banyak daripada kaum lelaki, maka secara jelas usia hidup mereka lebih panjang dari usia lelaki.lelaki adalah makhluk hidup yang perlu mengungkapkan isi hatinya.Jadi tangisan lelaki bukanlah aib atau menandakan kelemahan.Ini kerana , jika dia tidak menangis , nescaya banyak sekali beban tersimpan di dalam hatinya.

Menangis tidak boleh mengembalikan bahagian dari masa lalu.Bahkan menangis merupakan bahagian dari masa sekarang dan kompas untuk masa depan.

Maka setelah kita mengetahui kelebihan yang Allah cipta dalam air mata maka sewajarnya kita menggunakan air mata ini di tempat yang sewajarnya....kerana menangisi kesilapan dosa-dosa lalu lebih bermakna dari menangisi kepergian seorang kekasih...
ps:/Pesanan Buat Diri Aku


Aku Bukanlah Superman: The Lucky-Laki
Aku bukanlah superman
aku juga bisa nangis
jika kekasih hatiku
pergi meninggalkan aku

Ayahku selalu berkata padaku
Laki2 tak boleh nangis
Harus selalu kuat
harus selalu tangguh
harus bisa jadi tahan banting

Tapi ternyata sakitnya cinta buat aku menangis

Reff: Aku bukanlah superman
aku juga bisa nangis
jika kekasih hatiku
pergi meninggalkan aku

Ayahku selalu memarahi aku
Jika jatuh airmataku
Kata ayah s’lalu
Airmata itu
Adalah tanda kelemahan

Tapi ternyata airmataku
Ternyata jatuh juga . . . . .

(kembali ke Reff)

Ayahku tersayang
Maafkanlah aku
Jika aku masih menangis

Masih belum bisa
Menjadi seperti
Apa yang ayah selalu mau

Kita berjanji
tuk tidak lagi
Menagis karna cinta

(kembali ke Reff 3x)

2 comments:

YaNa_aLoNg said...

~jgn ditangisi lg, kuat kan smgt n focus on ur next target. Miss nana lorh..ben ujung mggu nk pinjam nana bwk g jenjln boler x? hkhikhik~

mya sara said...

kdg2 ngs 2 perlu...ngs tak bermkna kita lemah..but i2 jer cra 2 express our deep emotion..perjlnan masih jauh ben...so let achieve our ambition first but in order 2 achieve it, confirm ade benda kita akn tangisi..that normal.learn from ur bad or good experience..hehe.stay sweet