CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »


"Setiap Lebaran Selalu Menyaksikan Cerita Menarik Dan Unik ,Untuk Hati Yang Mahu Menerima Kebenaran"

Monday, September 7, 2009

Getting Fever ...


lama x update entry..Dalam minggu lepas jer,3 hari aku kena quarantin kat umah.Mula2 tuh biasalah tekak tak berapa sedap + sering sakit kepala.But aku x tanggapi masalah itu serius sangat,mungkin kerana faktor aku nie selalu sangat kena selsema,dalam erti kata lain "Hidung Sensitif" tak boleh kena habuk sangat.Tapi nampak gaya macam serius dan kemuncaknya dah jatuh sakit.Terus jer jumpa DOC,then doktor agak terkejut bila kepanasan badan aku mencecah 39 Celsius....terus doktor tuh,isu borang quarantin + MC 3 hari.Aku dah mula risau dah gamatnya..almaklumla,dengan isu H1N1 tengah dok TOP! lagi nie..3 Hari dekat rumah,mcm gaya tak mc pun...hp x berenti berbunyi.Memang confirmla,klu nombor 2240xxxx naik,mesti calling dr office...so malas nak serabutkan kepala,biarkan jer dia memainkan nada AKU BUKAN SUPERMAN rigtone mp3 tuh ..agak2 hp tuh dah x larat nak "menjerit" nanti taula dia "senyap" .Kira dalam sejarah!dapat demam yang cukup teruk,lg2 time bulan puasa..x kesampaian jugak niat aku tahun nie nak kejar 30 hari terawih tanpa miss..bila kena quarantin,nak pie surau pun tak boleh takut orang lain pun berjangkit sama...Mungkin ada hikmahnya..diam2 aku capai kalender kat hp dan menghitung hari.Dalam dok sakit tuh,aku teringat mungkin time aku sakit nie,dalam 2/3 ramadhan ...bila dok ingat pesan ustaz,2/3 ramadhan itu adalah keampunan dari Allah.so mungkin salah satu cara keampunan buat dosa2 ku ini Allah uji dengan kesakitan sedikit.Insyallah!Rahsia itu hanya Allah sahaja yang tahu!..Hope aku cepat sembuh dan bersemangat macam hari2 biasa.

2 comments:

aini said...

semoga cepat sembuh ye ben :-)

Azra Ain said...

take care ben.
aku pun tgh demam selsema jgk ni.